Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.
X

Salute from Copenhagen!

Collapse
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salute from Copenhagen!

    I'm a Kater candidate from Denmark. I am doing my PhD here.. I don't have a Kat yet, but (hopefully) buying one in the next month..

    Previously, I 've ridden a 200cc Chinese enduro for about 15.000 km. (~10k miles I think ) I am an enthusiast and perfectionist especially on mechanics. I was doing all the maintenances by myself for that Chinese bike.. was a nice oily bike :P and now I am planning to go for a proper bike and get a Kat.

    I know that most (probably all) of you leave quite far away from me but I thought it would be nice to sign up and share some experience..

    Well long story short,
    Hi guys!

    Kaya

    ps. any advice on how-to-examine-a-second-hand-kat750? appreciated!

  • #2
    Welcome to KR! What's your doctorate in?

    Things to look for can include tire age (should have a date stamp on them) and tread life, sprocket wear, chain tension/rust, any oil leaks in the engine case, leaking fork seals, brake pad life, rotors being true, brake fluid age/level, oil level, how the bike idles (rough, only runs w/choke on, bouncing idle). Seeing as youre buying a used bike, most of that is all stuff that will need some TLC anyways, but it's good to have an idea of how deep you're getting in before hand. Also, the carbs will likely need cleaning/rebuilding.
    1998 Katana 750
    1992 Katana 1100
    2006 Ninja 250

    2006 Katana 600 RIP - 130k miles

    Comment


    • #3
      Thanks shpielers! My doctorate is in computational fluid mechanics, specifically in Wind Turbine flow simulations.

      Thanks for the advises, I ll consider them

      Comment


      • #4
        Welcome!

        I'm finishing up my undergrad in general ME and have only taken one fluid dynamics. I couldn't imagine doing a PhD on it.
        First motorcycle - new project
        1992 Suzuki GSX600F Katana

        Comment


        • #5
          It can be nasty sometimes but when you get into it, its not that bad.

          Comment


          • #6
            Hej og velkommen i klubben Faldt lige over din tråd. Hvis du ikke allerede har købt en "Katana" så har du noget at se frem til. Jeg har selv kørt Suzuki GS750 og siden GSX750F siden jeg var 19. (er nu 43) så kan kun anbefale dem. De er yderst driftsikre og der er ikke så meget at bekymre sig om. Den forrige GSX750F var fra 1991 og blev kørt på i alt slags vejr, også snevejr, hvilket ikke kan anbefales, og da jeg solgte den her i foråret havde den kørt 76.500 problemfrie km. Jeg har nu en "nyere" GSX750F fra 1998 og den kører også bare som den skal og jeg forventer heller ikke andet end et årligt olieskift og andet alm. småvedligehold på den de næste mange år.

            Comment


            • #7
              Welcome to Katriders

              Comment


              • #8
                Welcome!...*(wow, these guys are wizards, eh?)


                "A knight proves his worthiness by his deeds."

                Comment


                • #9
                  Welcome To KR!
                  Bill
                  1989 Katana 600 Blue on Black
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Welcome aboard

                    Comment


                    • #11
                      Welcome to KR!
                      sigpic Mulholland Hwy Ride
                      1992 Katana GSX600F (on permanent loan to a family member)
                      2000 Suzuki Hayabusa
                      First Hayabusa Commercial Hayabusa Design
                      Hayabusa #1 Wonder of Motorcycles

                      Comment

                      Working...
                      X